tisdag 22 mars 2011

Springtime!

Tänk så glad man kan bli av något så litet som knoppar på pelargonen?! :) Igår när jag skulle vattna min pelargon så upptäckte jag inte bara en utan två knoppar på den!! Blev superglad! =) Då får man lite hopp om vår och sommar faktiskt!



Åh härliga vårtecken!

Här har vi det varmt och gott idag, även om det är lite blåsigt. Jobbat har jag gjort idag, var trött som en korv imorse när klockan ringde vid halv fem, ja jag vet att jag tjatar om hur tidigt jag stiger upp men jag måste säga det gång på gång för att jag själv ska fatta hur sjukt det är.. :P I hate it! Vill bara ligga kvar där mellan min älskling och katten.. <3

Nu är jag ledig ett par dagar, ska bli super skönt, eller ja skönt och skönt, jag ska ju plugga så in i bomben! Nu MÅSTE jag verkligen, det är ju skamligt så omotiverad jag är! Och bättre blir det ju inte när man hör att samma utbildning på andra skolor varken har tentor eller uppgifter värda att tala om den sista terminen.. Men visst, sen finns det ju säkert en anledning till att vissa sjukhus specifikt vill anställa kristianstad-syrror också..

Fick en såndär åh-vad-jag-saknar-att-känsla imorse! Och vet ni vad jag saknar? Jag vågar knappt säga det- jag saknar tiden i vintras när jag och Charlotte skrev vår c-uppsats! Okej, vissa dagar var det helt sjukt trögt, vi kom typ ingenstans och bara satt och stirrade oss blinda på kollegeblocket - ja vi skrev hela uppsatsen först för hand innan vi skrev in den i datorn (inte i ett svep, men del för del).. Old school.. ;) Men så mysigt vi hade det, stående koppen te på morgonen, lilla italienaren till lunch, och samma fras efter varenda dag - men vi HAR varit duktiga idag! För att liksom övertyga oss själva.. Sen saknar jag Lena, som handledde oss, vad hade vi gjort utan henne? Och sist men inte minst så saknar jag Gerth, vår examinator, med galet grått hår som var petig och aningen udda men med glimten i ögat!

Kram Isabelle




1 kommentar:

  1. Åhh! Jag saknar med hela grejen...vi hade det ju såå mysigt:) Och nu var det alldeles för längesen vi sågs, måste bli av snart!!! <3

    SvaraRadera