måndag 21 mars 2011

110321

I vårt vardagsrum har vi ju en timmervägg som jag har visat tidigare, på timmerväggen hittade vi flera lager med gamla tapeter samt tidingspapper som satt klistrat direkt på timret under tapeterna. Vi pillade försiktigt bort så mycket vi kunde för att jag sedan skulle kunna göra något med dessa. Jag köpte ett par ramar, sen valde jag ut tapetbitar och tidningspapper som jag ramde in, det blev både snyggt och ett roligt minne från renoveringen samt lite av husets historia bevarades!

Här är de - mina egenhändigt designade tavlor! Om ni klickar på bilden så ni får upp den i större format kan ni kanske se att på den högra tavlans tidningsutklipp står det årtalet 1908 längst upp i kanten! Hur häftigt?! :)

Idag har vi gått igenom ledarskapsuppgiften, man skulle sammanfatta det man hade valt att skriva om och sedan ansvara för att diskussionen flöt på i ca 25 minuter. Jag fick börja och det är alltid lite nervigt när man inte vet riktigt hur det är tänkt att man ska lägga fram det och hur de andra har tänkt att göra. Men det gick bra och jag blev godkänd så nu kan man bocka av det från listan.. :P

Var inne på Annas blogg och läste att hon ska till frissan och klippa sig snart och blev också så himla sugen på en förändring! Den förändringen som jag har i åtanke är att jag kanske skulle ta och klippa lugg igen! Jag hade det sista året på gymnasiet och trivdes superbra i det! Men nu är ju mitt hår så himla långt och det tar sån långt tid innan den växer ut igen så jag vet inte om jag vågar.. Plus att om man har lugg så är det inte bara att slänga upp håret i en hästsvans och sen iväg utan då får man ju fixa till sig lite mer....

Det är ju så himla fint men vet inte om jag har blivit för lat.. Vill ha en ganska slarvig lugg, inte en hissgardin liksom.. Men sen har jag ju så mycket självfall i mitt hår så risken är ju att den lockar sig lite hur som helst.. Hm.. Viktiga beslut att fatta.. ;)

Vad tycker ni? Lugg - bu eller bä?

Kram Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar