torsdag 3 mars 2011

Piss-torsdag

Hej alla fina!
Idag har jag en sån där dag då allt bara känns helt pissigt.. Det är sista terminen i skolan och de tänker bokstavligen pressa oss till bristningsgränsen känns det som.. Idag har vi haft case, då får man ett patientfall som man ska förbereda sig inför genom att läsa litteratur osv.. Det gick bra och man lär sig alltid något av varandra. Nu har vi tio dagar på oss att skriva en uppgift som ska handla om sjuksköterskans ledarroll på arbetsplatsen, vi ska ta upp ett exempel från praktikplatsen, göra olika frågeställningar till denna händelse, koppla till lagar och författningar sen på nästa seminarie ska vi presentera detta och ansvara för en diskussion på 20-30 minuter... Samtidigt som vi ska ha praktik fyra dagar i veckan, plugga inför mastodont-tentan och skriva en uppsats på 10 sidor om en patient som vi har intervjuat...

Ibland så bara känner man för att lägga sig under täcket och bara skita i alltihop, det är orealistiska krav som ställs på oss om jag får säga min mening.

Så! Det var skönt att få det sagt.. :) Imorgon är det fredag och då ska jag lämna min bil på service, så tyvärr blir det ingen sovmorgon utan jag ska upp i ottan men när jag  har lämnat bilen sticker jag hem till mamsen!

Jag och mamma! <3

Kram Isabelle





1 kommentar:

  1. Hej Isabell

    Roligt att läsa lite i din blogg, framförallt vad ni hittar på för roligheter med erat hus.
    Lycka till med slutspurten i skolan och ha det så gott.
    Kramar från Mona-Lisa

    SvaraRadera