måndag 14 mars 2011

Monday

Glad måndag!
Idag har jag varit och hospiterat på gynmottagningen. Det var verkligen kanon-skoj! :) Hade mer än gärna gjort min resterande praktik där! :) Jag fick gå med en mycket trevlig tjej som var undersköterska. Tyvärr har de inga allmänsyrror där - annars hade jag jädrar sökt jobb där tror jag! Jag var med på två patienter där man hade sett cellförändringar på rutin-cellprovstagningen, där går man in och knipsar av små bitar av livmoderhalstappen som sedan skickas iväg för vidare undersökning. Sen var jag med på en konisering där man skär bort de delar av livmoderhalstappen som det finns cellförändringar på. Mycket intressant även om man känner sig lite obekväm där man står.... :S På eftermiddagen tog vi emot ett par tjejer som sökte för att de önskade att göra abort.

Ikväll blir det ingen afrodans då hon som håller i det är på semester. Så det blir nog att försöka få fart på sambon så vi kan skruva upp vår hatthylla! :) Lovar att ta bilder när den är på plats! :)

Annars skulle jag ju, om jag vore duktig och ambitiös, sitta och plugga... Men vid nio ska i alla fall jag kolla in en unge i minuten på tv4! Det är sånt som jag drömmer om att jobba med om några år!

Är inte små skrynkliga bebisfötter det absolut gosigaste som finns?! :)

Kram Isabelle


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar