torsdag 17 mars 2011

Framtiden

Det är så mycket man vill göra och hinna med här i livet. Allt som oftast är drömmar och fantasier något som kommer att förbli just drömmar och fantasier. Men det är ändå viktigt att jobba mot sina drömmar och försöka nå sina mål, det är något som driver en framåt liksom.

Vårt hus är just nu objektet för mycket drömmar och fantasier. Vi har stora planer för trädgården, vi vill bygga ut köket ytterligare samt höja taket över det befintliga köks- och badrumstillbygget. På framsidan vill jag bygga in verandan så att vi kan få en större hall.. And so on.. Massor med drömmar som man önskar kommer att bli till verklighet så småningom..

Så här någonting skulle vi vilja att köksutbygget ska se ut, fast vi vill ha balkong över samt trädäck utanför.. Tänk vilken dröm!! Bilden är ett utklipp från en gammal inredningstidning, jag har under åren samlat på mig bilder som ger mig inspiration och dessa har jag i min "scrapbook" för hus och hem - ett bra tips till er andra som ska bygga bo eller bara tycker det är kul med inredning! :)

Här är husets baksida, som jag nog vid närmare eftertanke inte har visat här på bloggen. :) Det är då detta utbygget vi vill höja taket på och sedan bygga ut köket ytterligare på markplan, likt bilden här ovan.
Lite svårt att se på denna bilden men det är så här jag tänker mig vår veranda på framsidan.. Fint va? ;)

Sen är det ju det här med karriären.. Innan jag började läsa till sjuksköterska var karriär inget jag funderade särskilt mycket på, jag var nöjd att jobba som undersköterska och hade jag fått en fast tjänst så hade jag nog stannat där. Men, som tur är, så fick jag inte det utan jag började läsa istället. När jag sökte till utbildningen hade jag siktet inställt på ambulans/akutsjukvård. Jag är fortfarande mycket intresserad av det akuta inom vården, jag jobbade förra sommaren på en akutmottagning och trivdes super bra med det! Längtar väldigt mycket tillbaka! Men under mitt andra år gjorde jag praktik på BB/förlossningen och blev helt frälst! Där fick jag en uppenbarelse, jag kände direkt att det är ju DET HÄR jag ska jobba med! När jag sedan var på mödravårdscentralen blev det ännu mer påtagligt att det var verkligen något för mig. Men att jobba som barnmorska är ett stort, STORT ansvar och man behöver erfarenhet för att kunna axla den rollen. Så mitt mål är att jobba i 4-5 år och sedan läsa vidare. Helst av allt hade jag velat läsa vidare nu på direkten men jag får ha is i magen och vänta tills jag är redo!

Blivande barnmorska?

Allt detta ovan vill man ju helst hinna med inom de närmaste tio åren typ, samtidigt vill man hinna gifta sig med sin älskling och skaffa familj.
En ekvation som är ganska svårlöst om jag ska vara helt ärlig. Jag tror att det är fler med mig som känner att herregud, hur ska man bara hinna med allt? Men som sagt, is i magen, våga drömma och komprissa sen löser sig resten!

Kram Isabelle


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar