torsdag 24 mars 2011

Gårdsträd

Idag har jag varvat plugg med att vara ute och dona. Det har verkligen varit vår idag, synd bara att det är halv storm! Men jag trotsade vinden och satt ute och läste en stund!

Jag roade mig även med att plåta vårt stora gårdsträd, en lönn som säkerligen har stått på gårdsplanen sen huset byggdes skulle jag tro. Den är helt gigantisk! Men tyvärr så mår den inte så bra, stammen är sprucken hela vägen uppifrån och ner, en vajer håler ihop kronan. Ett av alla projekt i vår är att plocka ner detta stora träd, både jag och Fredrik har ångest inför det. Det har ju liksom ALLTID stått där.. Men risken är att det ramlar rättsom det är, då når det både hus, ladugård eller maskinhall och det vill vi inte riskera. men fasen vad det är trist att behöva ta bort det alltså! :(


Här kommer det att hända grejer om en månad eller två! Vägen som går förbi vårt hus ska sänkas, trädgården kommer att planas ut, trädet ska bort, en carport kommer att byggas som en förlängning på ladugården (syns inte i bild vart den ska vara), cypresserna ska ner, buskar ska flyttas osv.. Vi vill göra femtioelva saker men vi får se vad vi hinner och vad vi har råd med.. Det är ändå roligt att drömma! :)
Och självklart kommer vi att plantera ett nytt gårdsträd.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar