onsdag 16 februari 2011

Välkommen in!

Jaha då var det lillördag! :) Här i Rågeboda är det en tämligen oglamorös sådan i mjukisbyxor och fleecetröja, mys i soffan och fyr i vedspisen! Tyvärr jobbar Fredrik sent idag så det är lite ensamt, men jag är ju hundvakt och så har jag ju kissen min så jag ska nog klara mig.. :) Har nu gjort några praktikdagar och börjar bli rätt varmt i kläderna faktiskt.. Mycket att hålla koll på, kommer långt ifrån ihåg allt som ska göras, dokumenteras och rapporteras men det tar sig!

Idag tänkte jag att jag skulle visa er hur vi förvandlade vår lilla hall!

Vi, eller elektrikern var det ju, plockade ner det gamla proppskåpet, vi, nja rörmokaren, tog bort elementet och sen gipsades och spaklades det hej vilt! Taket fräschade vi upp med vit färg, den gamla gröna golvsockeln målades även den vit.

Hallen sedd från sovrummet, dörren leder in i vardagsrummet. Dörrarna är målade på ett speciellt vis av en lokal målare, målningen kallas för ådring. De går i en vacker och ovanlig mossgrön färg.

Från vardagsrummet. Sovrummet rakt fram. Det mörka man ser på väggen är där elementet har suttit, här fick vi fylla i med gipsskiva och sen spackla.

Här har tapeterna kommit upp och det är dags att lägga det nya golvet! :) Vi valde en lite dyrare tapet i hallen då det inte gick åt så mycket, är så nöjd! :)

Här är golvläggarna i farten! Pappa och Fredrik är nästan klara! Golvet var superenkelt att lägga plus att det var ganska billigt! Det ser ut och känns precis som ett trägolv fast det plast och/eller vinyl tror jag.

När den här bilden togs var vi relativt nyinflyttade, men det är den enda bilden jag har på vår lilla specialvägg med liggande (fake) pärlspont. Snart kommer det upp en custom made hatthylla med fina krokar på denna väggen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar