onsdag 23 februari 2011

Duomo


Är så sugen på att resa någonstans!! Kan det möjligen vara så att jag vill rymma från verkligheten med tentor, uppgifter, krav... Hade räckt att bara åka över en helg liksom! Men jag får väl fortsatta att drömma mig bort.. :P Hittade denna bilden på Carolines mode.

bild
Känner du igen den Anna? :) Duomo i Milano, för er andra kan jag ju berätta att det var här vi blev turist-lurade, inte bara en gång - utan två! Först kom det fram några män till oss och knöt små färgglada band runt våra handleder (dessa banden hade vi iofs sedan kvar i ett par år tills de ramlade av) och sedan krävde oss på pengar för det.. Sen Kom det fram en man och fyllde Annas hand med fågelfrön och vips så kom det hundratals med duvor flygande. Och ni som känner mig kan ju tänka er hur jag reagerade - jag fick panik och sprang därifrån. Sen ville han att jag skulle ta kort på Anna där hon stod med alla duvorna på sig.. :P Sen ville han såklart också ha betalt men det fick han inte! Ha ha ha


1 kommentar:

  1. Haha ha, herregud, denna Milano resa alltså! :D Börjar med att köpa varsitt par skor, därefter har vi inte råd med någonting mer, och får spendera 4 dagar med picknick och bara glida runt haha :D
    Men så värt det! Ska vi dra till Paris, eller Barcelona eller något - snarast? ;)

    SvaraRadera