lördag 19 februari 2011

I do...


Här kommer en riktig bildexplosion från mitt första "bröllop". Denna plåtningen gjordes för Bröllopsmagasinet.

"Sommarbrud" med pioner. Det var iiiiskallt ute, blåste som bara den! Men bilderna blev super fina! Visst ser det ut som sommar! :)

Här är jag höstbrud med vackra hårdetaljer. Måste erkänna att det var lite pirrigt att ta på sig en riktig bröllopsklänning, kändes så konstigt att se sig själv i den liksom!




































Vinterbrud i jättefin kappa med långt släp som tyvärr inte kom med på någon bild. Gillar den man här händerna i också! Kan faktiskt tänka mig att gifta mig på vintern om jag får ha en sån här utstyrsel!

Såklart dansade jag och "brudgummen" Tommy bröllopsvals! Vi dansade på riktigt och fotografen Martina Wärenfeldt från Mstudio tog bilder under tiden.



Sen var det dags att skära upp tårtan! :)



En sån här plåtning tar en hel dag. Vi träffades i Växjö tidigt på morgonen, modeller, fotograf, mua och frisör. Sen åkte vi till Idéskrädderiet som lånade ut bröllopskläderna till plåtningen, alla skulle prova sina kläder och accesoarer skulle väljas ut. Sen packas alla kläderna noga och budas ut till platsen där plåtningen ska äga rum. På plats så börjar några modeller med smink och resten med hår, beroende på hur många modeller man är så kan man få vänta rätt länge. Samma sak gäller under plåtningen, mycket väntan när man är många som ska plåtas. Men när man väntar får man ju chans att lära känna de andra modellerna väl! :) Tommy som är med på dessa bilderna har jag gift mig med ytterligare en gång, även då för Bröllopsmagasinet. Efter denna plåtningen skjutsade han mig tillbaka till Växjö där jag hade min bil, vi åkte nedcabbat och lyssnade på Michael Jacksson på högsta volym! :D

Under själva plåtningen vägleds man av fotografen, t.ex. vad är det för budskap som bilden ska ge. Fotografen säger även till om vilka vinklar man ska stå i, hur man ska hålla huvudet, ansiktsuttryck, munnen och ögonen är viktigt att kunna kontrollera. Hållning, armar, händer, hals osv..

Ja, det är mycket att tänka på men man lär sig med tiden, när man sen vet sina vinklar och styrkor/svagheter är det bara att improvisera. Hoppas ni gillar bilderna!

Kram Isabelle

 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar