onsdag 8 juni 2011

Miss Gynning

Ända sedan jag såg ett avsnitt av "I huvudet på Gynning" där Carolina träffade sin förebild Victoria Silvstedt har jag gillat den där Gynning starkt och tagit hennes parti i diverse diskussioner. Men nu har jag läst två av hennes böcker och måste tyvärr säga att jag är lite besviken. Böckerna bevisade att Carolina var sån som jag trodde att hon inte var. Visst är hon fantastikt duktig på mycket men hennes värderingar och resonemang stämmer inte alls med mina. Särskilt i bok nr 2, Ego Woman, där hon ägnar ett helt kapitel åt att försöka starta en debatt för att läkemedlet Reductil ska skrivas ut åt normalviktiga som vill tappa några kilon, gjorde mig riktigt besviken. Hon påtalar att det är den yttre skönheten som är allra viktigast - är man inte snygg så är man körd liksom. Det är förfärligt hur en förebild för (säkert) många unga tjejer kan uttala sig på detta viset.

Nej tyvärr så tappade jag helt intresse och tro på Carolina Gynning när jag läste hennes böcker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar