fredag 24 juni 2011

Midsommarafton

Glad midsommar alla fina bloggläsare!
Hur ska ni fira idag?
När jag var liten plockade vi spannvis med blommor kvällen före midsommarafton, på förmiddagen midsommarafton gick vi ner till byns bygdegård där alla samlades och hjälptes åt att klä en STOR midsommarstång. Sen på eftermiddagen gick vi ner och dansade kring den till sång och musik som min mormor och morfar stod för i många år. :) Man sålde lotter, hade fiskdamm och sålde korv med bröd. Sen på kvällen firade vi tillsammans med min morbror och hans familj. Ibland kan jag sakna att fira midsommar på det viset, så skulle alla barn få fira midsommar!

Min fina examenspresent som jag fick av mamma, pappa och lillebror! Införskaffad på Lasses färg i Ryd! ;)

Snart dags att slå gräset på vår åker!
Vårt lilla söta trädgårdsland! :)



Sju sorters blommor, får se vem man drömmer om i natt.. ;)
 
Ha en fin midsommar, hoppas ni inte får allt för mycket regn på er! :)
 
Kram Isabelle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar