fredag 10 juni 2011

The end... or the beginning?

Då sitter jag här och skriver mitt första inlägg till er som sjuksköterska! Det har varit en rolig dag, men jag fortfarande svårt att greppa att det är över. Känslan är ungefär som när man tog studenten fast denna gången är jag riktigt stolt över mig själv! Jag har tagit mig igenom tre år, sex terminer och 16 tuffa kurser på Högskolan i Kristianstad.

Och vädret - ja imorse vaknade jag till 10 grader och ösregn, men jag tänkte att idag är det vår dag, vi ska bli sjuksköterskor! Och väl nere i Kristianstad så sken solen, mycket moln och vind men vad gjorde det? Denna dagen kommer jag att minnas för resten av mitt liv.
Några ord för att summera dagen:
Uppehåll, glädje, fotografering, lättnad, champagne, vemod och en och annan tår..

Nu ni SSK H08 - kollegor, nu börjar allvaret och utmaningarna!

Den efterlängtade sjuksköterske-broschen och min nya namnbricka!

Senare ikväll så kanske jag slänger in några bilder från dagen!

Nu ska jag laga mat till festen imorgon!

Kram från Isabelle, legitimerad sjuksköterska! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar