söndag 29 maj 2011

Vemod

Jag blir sorgsen när jag ser ett så här gammalt och vackert hus som någon bara låtit förfalla. Ett stort och ståtligt hus där många generationer levt, som nu bara ska jämnas med marken. Och tyvärr så är det utom all räddning. Men gårdagens visit i detta hus resulterade i många fynd. Några av dom syns på bilderna nedan och resten ska vi hämta med släp under veckan som kommer.
Huset tillhör en arbetskamrat till pappa.



Pappen hade släppt lite grand i trappnedgången...
Gamla fina möbler, tyvärr så illa åtgångna av år av fukt så det inte var lönt eller ens möjligt att laga dom..
Undrar vem som satt i denna stolen senast och tittade ut genom fönstret.
Lite av fynden, stol, krukor, trälådor, plåtburkar, luffarslöjd - förmodligen äkta sådan, gamla böcker och rabarber! :)
Fyndade även en stor korg som vi kan ha ved i till vintern.
Några vackra spegeldörrar med gammaldags lås hittade vi också  - Kristina (Lasses färg) är du intresserad har vi sparat en dörr till dig, kommentera här eller kontakta mamma så jag vet om du vill ha den! :)
Tyvärr gick inte alla dörrarna att rädda...

Ha en fin söndag!

Kram Isabelle

1 kommentar:

  1. hejsan isabelle!
    jag har pratat med din mamma. Vill jättegärna ha
    dörren. Tack för er omtanke och jag blev så glad för detta. kram Kristina

    SvaraRadera