fredag 6 maj 2011

Tid


Jag är en riktig inredningsnörd, älskar att gå här hemma och plocka, ändra krukor, flytta runt ljuslyktor, köpa hem blommor osv, osv... :) Möjligheterna är oändliga, det enda som stoppar en är fantasin, och möjligtvis plånboken då... :P Detta är min form av relaxing, jag lägger mer än gärna min nästintill obefintliga fritid på att göra det fint och hemtrevligt hos oss, något som jag helt ärligt tycker att jag gör rätt bra faktiskt! Därför blir jag så himla trött när folk som kommer hit och hälsar på fäller kommentarer som får mig att nästan känna skuldkänslor över att jag har det fint hemma. Eller kommentarer som t.ex "jaa, hade jag bara haft tid så, men jag hinner inte.." nähe, vem f*n gör det?! känner jag då liksom.. Kom på detta när jag pratade med min lilla stockholmare häromdagen som även hon hade haft påhälsning av en, minst sagt, otrevlig gäst som tyckte att deras lägenhet verkligen inte var värd den hyran de betalar för den.. Alltså hallå, vem säger så egentligen?! Ibland blir man bara så trött! Det är nog dock, tack och lov, ingen av dessa personer som besöker denna bloggen, för det har de nog inte "tid" med...

Var ute och plockade lite vitsippor och scilla som jag satte på min sängbord förra veckan, när jag egentligen skulle suttit och förberett mitt opponentskap.. Allt handlar om prioritering.. ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar