söndag 15 maj 2011

Flower power

Vilket växlande väder det har bjudits på i Rågeboda idag! Ena stunden strålar solen och man går i kortärmat, nästa sekund blir himmelen mörklila och regnet öser ner. Tillochmed lite åska har vi haft!
Men mellan skurarna har jag planterat mina blommor, hade velat ha ett tiotal till men det var allt vad min plånbok tillät i nuläget.. :P

Blyg viol som tycker om mycket vatten. Jag har en varje år, tycker att de är super söta! Cement-ros inhandlad på Börjes i Tingsryd för ett par år sedan, kruka Maxi, ljusstakar från ladugården och griffelskiva från Sia.
En liten nejlika som man kan plantera ute i trädgården när sommaren är över, så kommer den igen till nästa år! Minns tyvärr inte vart jag har köpt denna krukan! Den är iaf en stor favorit! :)
Ett rättså tomt blomställ än så länge. Detta är även det köpt på Börjes i T-ryd för ett par hundralappar!

Superfint hjärta i hönsnät som jag har fått av mamma och pappa. Till hösten ska det hänga i fönstret men tills dess vill jag ha det på altanen!

Fin duktyngd eller vad heter, från Maxi - har fyndat både det ena och det andra där genom åren! :)

Nu bär det av till Ljungby-trakten, Fredrik ska greja lite med sin bil och sen blir det söndagsmiddag hos Micke!
Ha en fortsatt bra söndag!
Kram Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar