måndag 30 maj 2011

I'm ready!

Jag är nu färdig sjuksköterska. Är godkänd på allt och fick VG på min sista praktikperiod. Om mindre än två veckor tar jag examen och sen ska jag skicka in lite papers till socialstyrelsen sen jäklar är jag sjuksköterska.. Helt sjukt.. När jag började blogga i februari så hade jag en minst sagt jäktig vår framför mig. Denna sista kursen har varit helt galen vad gäller uppgifter och plugg, det har varit tufft som satan, men nu är det alltså över...

Idag har jag haft mitt praktiska prov, fick imorse veta att jag skulle byta en urostomi samt göra en omläggning. Oh shit tänkte jag, har fasen aldrig ens SETT en urostomi!! :S Ni som är intressade av att veta vad det är kan klicka här. Detta gjorde jag då samtidigt som en sjuksköterska jag aldrig har träffat bedömde mig. Själva genomförandet och kontakten med patienten var jag inte nervös inför för det känner jag mig trygg med, men allt det andra runt omkring.. :S Efter allt var färdigt så kom läraren och vi gick igenom det hela, jag blev godkänd! Pust.. Sen kom min handledare och vi hade det som kallas för slutbedömning. Fick tillochmed högsta betyg och min handledare sa att jag har varit jätte duktig samt att jag var "utöver det vanliga..", det värmer så oerhört i hjärtat att få höra det.

Ganska orelevant bild till innehållet kanske, men jag ville ha en härlig bild som beskriver denna härliga känsla jag har nu! :) Bild från förra eller förrförra sommaren.

Kram Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar