söndag 10 april 2011

Sun(ny)day

Huuur härligt har det inte varit ute idag då?! Hello spring!
Igår var det full fart här på gården, cirka halva kronan av trädet är borta. Det som nu är kvar måste vi ha en högre lift för att kunna ta ner på ett säkert sätt. Allt gick bra, jag åkte med upp en runda för att kolla in utsikten men tror minsann att jag blivit lite höjdrädd på äldre dar för jäklar vad högt det var! Och ändå var jag inte uppe mer än en tredjedel av vad Fredrik var, och då höll han bägge händerna på motorsåget och hängde över kanten.. Tur att man har en sån modig man! :)

Idag har jag gjort så mycket jag har kunnat utomhus, allt för att slippa sitta inne och plugga! Satt en stund ute i solen och läste lite halvhjärtat.. Nu ikväll har jag röjt på altanen, putsat fönsterna, silikonat takrännan som har droppat ner på altangolvet och sen såpskurade jag golvet! Snart tar vi hit lite stolar och ett bord så vi kan inviga altanen - härligt! Någon som är sugen på grillat mer än jag?! ;)

Här nedan kommer lite bilder från gårdagen:

Vi hade lite att städa sen kan jag ju säga..




Ungefär såhär ser den ut nu.

Här är de bägge skogshuggarna :)

Sen skulle det som sagt städas..

Alltihop avslutades med kaffe i solen!

Ha en härlig söndagskväll!

Kram Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar