måndag 17 oktober 2011

Golvad!

Ikväll när jag kom hem var vårt golv färdigt i vardagsrummet! Tjohooo! Om ett par dagar kan vi bära tillbaka möblerna och då är ordningen återställd inomhus åtminstone! :)

Har lagt in några before and after-bilder på golvet nedan!

Ni som hänger med här dagligen vet ju att jag först ville vitsåpat golvet för jag önskade den där matta/mjuka looken. Men efter lite forskning i ämnet ångrade jag mig då jag kände att vi kanske inte var så sugna på att underhållsbehandla det tre gånger om året (då man behöver tömma hela rummet IGEN och IGEN) plus att det är känsligt för slitage och fläckar så föll valet på att betsa golvet vitt och sedan lacka över det för att få en hård och tålig yta! (omg, måste fått ihop världens längsta mening där! :P). Hur som helst är jag super nöjd med resultatet!!

Före - fläckigt och mörkt..

Sorry för crappy bild kvalle - knäppte av några bilder med iPhonen i all hast bara!

Färdigt!!!! Satan vad bra det blev! Mycket bättre än vad jag hade väntat mig! Ljust och fräscht!! :)

Firman som har hjälpt oss heter Lönsboda golv för den som är sugen på ett liknande golv! :)

Kram Isabelle

1 kommentar:

  1. Så fint det blev! Skönt att slippa trasmattorna va ;)?

    SvaraRadera