torsdag 7 juni 2012

Gröna fingrar

Hej hej!
Idag är jag leedig - så gött!
Jag och Basse vi tar det lugnt idag, ska in till Älmhult en runda annars har vi inga planer vilket är väldigt skönt!

Känner att jag behöver bara ta det lugnt och lyssna på min kropp.
Våren har varit väldigt stressig både på jobbet och privat.
Det som får mig att må bra och känna lugn när allt annat känns tungt och jobbigt är min trädgård.

Nu börjat grönsaker och blommor att komma upp! 

Här börjar man kunna ana rader med rädisor, sallader, ärtor, dill och morötter. I hörnan till höger har jag satt dalior som jag fått av morfar.

Rabarbern blommar för fullt!

Härom dagen kupade vi potatisen! Till vänster kan ni kanske även skymta rödlökens blast!

På trappstenen till vårt lilla dass har jag planterat lobelia och salvia. Plastkruka med sliten look från Maxi.

Kram Isabelle


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar