fredag 15 juni 2012

Blommor, blommor!

För er som inte är trädgårdsintresserade - sluta läs nu! ;)
Nedan har jag nämligen lagt in bilder på de blommor som jag köpte i Hörnsjön i helgen, men även de andra bklommorna som jag har i min rabatt runt stenen framför huset!

Blåkant, ny från Hörnsjön.
Blodnäva, vacker gammaldags marktäckare med underbara rosalila blommor! Blommar på försommaren!
Storklocka/Jätteklocka, vit och blå.
Ormöga, marktäckare med intensiva små blå blommor. Blommar tidigt på försommaren och har nu nästan blommat om.
Den har fördubblat sin storlek sedan jag satte den i början av maj.
Nejlika, i bakgrunden Aubretia som också är en marktäckare som under försommaren fylls med rosa-cerisa blommor.
Vita höstflox, t.v. Jacobs stege som är en gammaldags växt med ljusblå-lila blommor. Rosa strandtrift.
I bakgrunden sommarmalva - ny från Hörnsjön, närmast i bild Rödbladig alunrot som senare kommer att få ljusrosa blomvippor.
En salig blandning med akleijor, salvia och pioner. Akleijorna och den mörkröda pionen har jag grävt upp i trädgården innan vi gjorde om den i höstas.

Ståtlig Kungsnäva som också fanns i trädgården sedan tidigare. Den växte i ett land mitt på gräsmattan, jag delade plantan och fick massor med plantor som jag nu har planterat ut lite här och var i trädgården! 
Jättedaggkåpan har nog tredubblat sin storlek den senaste månaden. Den är ju som finast när det har regnat då bladen är fyllda med regndroppar.
Ytterligare en gammal goding - Flocknäva med röda knoppar och vita blommor
Akleijor, vit strandtrift, backsippa m.m.
En av de finaste blommorna jag vet - stjärnflocka, så skir och mystisk.
Här har vi Paradisbusken som jag köpte i Hörnsjön.
Förhoppningsvis ser den som nedan inom en ganska snar framtid... ;)


Lovely!

Ha en go fredagskväll!
Nu går jag på semester!!!!!!!!!!!!!!!!

Kram Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar