måndag 19 december 2011

Julpynt!

Jag brukar egentligen vilja vänta med mina tomtar tills bara några dagar innan jul, men i år i brist på julkänslor i det här "höstrusket" har de redan åkt upp! Har i helgen även bytt ut mina julblommor som blommat om, nu vill man ju ha nya fräscha innan julafton! Härligt när huset fylls av en svag doft av hyacint, kanel och om några dagar även granbarr! Får se hur länge det dröjer innan jag och Fredrik går ut en kväll och hugger oss en gran.. :) Börjar bli sugen på att klä den - har ju många nya fina julgranskulor att hänga i den! :)

Och de lökarna som blommat om kan man bara sätta i en glassburk och ge lite sparsamt med vatten tills våren kommer, sen åker de ner i rabatten! :)

En liten söt hyacint på mitt nattduksbord, löken har jag klätt med mossa som jag har fäst med en tunn tråd med pärlor på. Tråden finns att köpa på metervara i de flesta blomaffärer. Runt om la jag lite spansk mossa.

Detta fina arrangemang skymtade ni redan igår! Flerlökig hyacint, taklök, mossa, hasselnötter, kottar mm.. Fin bordsdekoration!

I köksfönstret står en ny tazette då den förra har blommat om och blivit en halv meter hög! :) Växterna trivs i värmen! :)


På vårt lilla soffbord har jag ännu en moss-inlindad hyacint, lite spansk mossa på fatet, hasselnötter och lärkkottar.. Lite ljus med såklart.. :) För att mossas ska hålla sig fuktig ska man duscha den med en dänkflaska en gång om dagen typ. Brukar även duscha knoppen lite..

Ljus i vårt hus.. Några små tomtar, en julegris med kikare och min fina snögubbe-speldosa.

I mitt andra köksfönster har jag satt en taklök med lite vitmossa runt, blev rätt gulligt faktiskt! :)

Kramis

1 kommentar:

  1. Men gud vad fint ni har det! Så jul mysigt!
    Du MÅSTE förresten lägga upp någon bild från fredagens personal fest tycker jag allt :)

    SvaraRadera