lördag 26 november 2011

Adventspyssel

I eftermiddags var jag i mitt ässe(?) - jag planterade blommor inför advent! Alltså jag älskar verkligen att sticka ner handen i påsen med blomjord, lossa plastkrukorna kring blommorna, plantera och kombinera och det bästa av allt --> dekorera! Jag köper aldrig färdiga grupper hos floristen utan jag plockar ihop lite smått och gott som jag har hemma. Finns inget bättre än att komma hem och plocka fram nötter, kottar, fina band, krukor i diverse storlekar och mycket mer och så bara sätta igång!
Jag skulle kanske blivit florist istället? ;)
Ikväll har vi firat min lilla svärmor som fyllde år härom veckan! God mat och trevligt sällskap! Nu är vi mätta och trötta!

Imorgon är det första advent! Då kommer mamma och pappa ut och hälsar på! <3

Såhär såg det ut idag när jag var mitt uppe i planteringen! Och så en kopp kaffe på det mitt bland blomjord, spansk mossa och lerkrukor! :)

Detta gäng hamnade på köksbordet! Tassette, eller hur det nu stavas, heter blomman.

Adventspiffat i köket med min favvoljusstake!

Haffade detta doftljuset på Maxi idag, julen är ju doftljusens tid eller hur? Höjer stämningen rejält med lite äppel och kanel-doft!

På soffbordet fick det bli en hel bricka med pynt, tänkte att tills granen ska kläs så kan mina nyinskaffade glaskulor pryda fatet! Kulan i fattigmanssilver längst till höger i bild är köpt på Linnéan i Älmhult - har huuuuuur mycket fina grejer som helst för den som gillar shabby chic! De andra kulorna är från Maxi. Blomman är en sorts vit hyancint med flera blomstänglar.

Adventsfint i vardagsrummet! Vinröda gardiner med vita sidenband!

Kram och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar