söndag 8 juli 2012

Utedag!

Ja vi har ju som sagt haft helt underbart väder idag!
Men inte har vi legat på latsidan precis!
Vi har nämligen kört in 24 skottkärror ved, hittat inte bara ett utan två getingbo i vedstacken! Sedan har jag lukat trädgårdslandet och skördat lite av salladen och plockat 3 liter jordgubbar! Ja det är inte klokt, vi har så sjukt mycket jordgubbar alltså! Det är två dagar sedan jag plockade senast, då plockade jag nog 1½-2 liter!
Men det är jätte kul och mysigt att odla och vårda, och sedan få belöning med råge! :)

Nedan lite random bilder från dagen.

Honungsrosen Hybrida blommar! Den luktar HELT amazing!

Mina små buskrosor The Fairy har blivit smyckade med fårull för att hålla harar och rådjur borta!

Trädgårsmästaren i egen hög person var ute och kollade sina domäner..

Mitt lilla land! Morfars Dahlia ska snart blomma! Buskkrassen växer och frodas! Mina ärtor blommar med vita fina blommor!
Det här betyder lycka för mig att få ligga med händerna i jorden och titta på allt fint som JAG har odlat helt själv!

Min stäppsalvia är så fin och lockar till sig massor med fina fjärilar!

Kram Isabelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar