lördag 26 maj 2012

Altanen

I år blir det inte så mycket blommor på altanen, ännu iallafall, får väl se om någon månad om jag har lyckats låta bli att köpa några...
Men lite måste jag ju ha där, så några av pelargonerna har fått flytta dit.
Har ju också fått tomatplantor av en kollega på jobbet! Spännande! Jag har aldrig odlat tomater tidigare så vi får väl se hur det går! Planterade om plantorna i gamla plåtburkar. Gjorde några hål i bottnen med hammare och en spik, sedan la jag några stenar i botten (proffsen använder lekakulor.... ;)), sedan var det bara att plantera på, blev rättså gulligt faktiskt!

Symaskinsfyndet från ett hus som skulle rivas får agera blombord, pelargoner av varierande sorter och en gammal nummerplåt blir ett fint stilleben.

Här har jag en annan tomatsort som heter Totem!

I år skippar vi jättebordet och total trängsel, blir luftigt och bra med vårt lilla cafébord istället!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar